Enkele post bekijken
Oud 20-04-10, 10:37   #29
Apikal
Vaste bezoeker

Standaard Re: Gaat uw huisdier ook mee op kampeervakantie?

Dit is tenminste een andere benadering.
Niemand hoeft van mijn honden te houden, ik hou niet van kinderen.
Honden behoren niet op een camping los te lopen en moeten buiten het terrein uitgelaten te worden, ook de kleinere rassen.
Geeft iemand aan dat ze er bang van zijn dan heb je daar rekening mee te houden.
Honden behoren ook goed opgevoed te zijn en te luisteren.
Maar dit alles geld ook voor de kids, die altijd zo lief zijn zoals men van hun eigen kinderen zegt.
Van mijn 3 honden heeft niemand last, zeker niet als iemand te kennen geeft bang te zijn, mijn taak om te zorgen dat iedereen een fijne vakantie heeft in de aanwezigheid van mijn dieren.
En dat ze niets doen mag voor de eigenaar wel waar zijn, maar het blijven dieren die volgens instinct reageren. Ik vind ook niet iedereen geweldig leuk, dat is voor een dier hetzelfde.
Mijn honden gaan niet mee het restaurant in, vind ik zelf te lastig, al kunnen ze dat wel, maar met 3 Bouviers is de zaak dan wel erg vol. Daarbij vind ik een dier niet in een eetgelegenheid horen, zie de voedselwarenwet.
Echter op een terras vind ik het een andere zaak. Als er ruimte is dan liggen ze wel degelijk naast mijn stoel. Ik vind het ook onfatsoenlijk om een hondje op een stoel te zetten, je zal de volgende zijn die met de goede kleren op die stoel gaat zitten.
Maar dat is hetzelfde voor kinderen, degene die zich niet gedragen horen ook niet in een restaurant, ligt niet aan het kind, wel aan de opvoeding.
Afgelopen weekend zaten onze honden in de auto, wij in het restaurant.
Diverse kinderen renden en gilden door de zaak heen, ouders vonden dat nog leuk ook.
Wat een ergernis.
Wij zijn grote hondenliefhebbers, maar we zijn het niet altijd eens met het gedrag van andere hondenbezitters.
Apikal is offline   Met citaat antwoorden